Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri

02.12.2012 3574

Kuaförün sahip olduğu, saç şekillendirme, saç renklendirme, saç kesimi ve saç bakımı yapma yeterlilikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen dallardır.

 

Güzellik ve saç bakım hizmetleri alnında kuaförlük mesleğinin yeterliliklerine sahip meslek elemanları bu dala giriş koşulu, öğrencilerin sağlık durumu, kuaförlük mesleğinin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.

 

Saç bakım dalından mezun öğrenciye;

-Dala ait diploma verilir,

-Öğrencinin seçtiği dalla ilgili aldığı tüm dersler ve modüller diploma ekinde belirlenir,

-Öğrenciye, programdan ayrıldığında veya mezun olduğunda kazandığı yeterlilikleri gösteren  ve bir yaygın mesleki ve teknik eğitim programı ile aynı yeterlikleri kazanan kişilere eş değer belge verilir,

-Öğrencinin kazandığı mesleki yeterlikler veya sertifikaya yönelik belgelendirmelerle değerlendirilir.

 

Bu daldan mezun olan öğrenciler:

-Bayan ve erkek kuaför salonlarında,

-TV kanallarında,

-Tiyatro salonlarında

-Sinema stüdyolarında,

-Kozmetik satış noktalarında,

-Spor merkezleri ve salonlarında çalışabilirler.

 

Alan programının toplam eğitim süresi, 9. sınıftan sonra 3 öğretim yılı olarak planlanmıştır.

 

Güzellik ve saç bakım hizmetleri alanı 12. sınıf öğrencilerimiz, yıl boyunca ilimizin saygın kurumlarında haftada 24 saat (3 tam gün) işletmelerde beceri eğitimi adı altında stajlarını tamamlamaktadırlar. Staj sonrasında tarafların memnuniyetleri sonucunda iş devamlılığı sağlanmaktadır.

 

Lise öğrenimlerini bu alanda tamamlayan öğrenciler, ÖSS'de başarılı oldukları takdirde dört yıllık fakültelerin (lisans) ilgili bölümlerine girebilecekleri gibi, iki yıllık meslek yüksek okullarına (ön lisans) da gidebilirler. Meslek yüksek okullarını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, alanları ile ilgili dört yıllık fakültelerde de öğrenim görebilirler.

an>MeslI� ye�.� �� programlama yapma.

 

 Fiziksel ortamın güvenliğini sağlamak.

 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.

 Öz bakım becerilerini geliştirmek.

 İnsan ilişkileri ve becerilerini geliştirmek.

 Sosyal gelişimi desteklemek .

 Bilişsel gelişimi desteklemek.

 Psiko-motor gelişimi desteklemek.

 Türkçe dil gelişimine yardımcı olan etkinlikler hazırlamak.

 Duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak.

 Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların gelişimine yardımcı olmak.

 Çocuğun cinsel kimliğini tanımasına destek olmak.

Animasyon çalışmalarını yapmak ve rehberlik etmek.

 Organizasyon yapmak.

 Yaparak yaşayarak öğrenmeyi desteklemek.

 Çocukları tanıma tekniklerini uygulamak.

 Mesleki eğitimle ilgili etkinlikleri takip etmek.

 Çocukların duygu ve düşüncelerini ifade edebilmelerine yardımcı olmak.

C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Erken çocukluk eğitim kurumların da öğretmen yardımcısı olmak isteyenlerin; alan bilgisine sahip görme, işitme problemi olmayan Türkçeyi doğru kullanan, görgü kuralarını bilen ve uygulayan, fiziksel ve ruhsal yönden sağlıklı olan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, yaratıcı, araştırıcı, gelişime açık, iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına uygun, hoşgörülü, iş disiplinine sahip, planlı, organizasyon yapabilen, pratik, problem çözme becerisine sahip, sabırlı kimseler olmaları gerekir. Bu elemanların ayrıca çocuğun kişisel özelliklerinin ve yeteneklerinin ortaya çıkmasına yardımcı olması gerekir.

D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Erken çocukluk eğitim kurumlarında öğretmen yardımcısı çalışmalarını hem kapalı hem de açık alanda yapar. Öğretmen yardımcısı görevini yaparken diğer çalışanlarla iş birliği ve eş güdüm hâlinde olur. Çocukları seven, sabırlı ve yaratıcı kişiler bu meslekte mutlu olurlar.

E. İŞ BULMA İMKÂNLARI

Kamu kuruluşlarına bağlı kreşlerin, özel yuva ve anaokullarının, gündüz bakım evlerinin artmasıyla birlikte çalışma alanı genişleyen bir meslektir. Kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi mezunları, kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı rehabilitasyon merkezleri ve

çocuk kulüplerinde öğretmen yardımcısı olarak görev yapmaktadırlar. Özel kreşlerde çalışan çocuk bakıcılarında kız meslek lisesi çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünü bitirmiş olma şartı aranmaktadır.

F. EĞİTİM VE KARİYER İMKẬNLARI

Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği (Açık Öğretim) ,İşitme Engelliler Öğretmenliği, Görme Engelliler Öğretmenliği, Zihinsel Engelliler Öğretmenliği, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu bölümlerini tercih edebilirler. Lisans eğitim süresi 4 yıldır.

Ayrıca, Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanından mezun olanlar, istedikleri takdirde, Çocuk Gelişimi ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümünden mezun olanların, özel okullar ve devlet okullarında okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuk kulüplerinde, Anadolu kız meslek ve kız meslek liselerinde çalışma olanağı vardır. Bu bölümden mezun olanlar hastanelerin çocuk oyun odalarında, oyuncak sanayisinde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde fiziki ve ruhsal gelişimin izlenmesinde danışman, televizyon ve radyo çocuk program yapımcısı, çocuk kitapları hazırlamada danışman olarak çalışabilirler. İsteyen öğrenciler üniversitelerde lisans üstü eğitim alabilirler.

Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır.

Halk Eğitimi Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır.

Mesleki Eğitim Merkezlerinde, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.